رزومه علمی - پژوهشی دکتر ذوالفقاری

گزارش جامع از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و حرفه‌ای

این بخش نمایی جامع از مسیر علمی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد؛ مسیری که با تحصیلات دانشگاهی و فعالیت‌های آموزشی آغاز شده و در ادامه با تدریس در مقاطع مختلف، مشارکت در راهنمایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، و همکاری در پروژه‌های پژوهشی دانشگاهی گسترش یافته است. بخش قابل‌توجهی از این سوابق به ارائه دوره‌های آموزشی تخصصی، انتشار آثار مکتوب از جمله کتاب‌های تألیفی و ترجمه‌شده، و مشارکت فعال در ارائه مقالات در همایش‌های داخلی و بین‌المللی مربوط می‌شود. همچنین نتایج پژوهش‌ها در نشریات معتبر علمی–پژوهشی منتشر شده‌اند که نشان‌دهنده استمرار فعالیت جدی در حوزه پژوهش است. در کنار این‌ها، افتخارات علمی، دریافت بورس‌ها و نیز مسئولیت‌های اجرایی و ستادی در ساختارهای دانشگاهی و سازمانی، بخش دیگری از تجربه حرفه‌ای را تشکیل می‌دهد که تصویر دقیق‌تری از فعالیت‌های علمی و کاری ارائه می‌کند.

Profile

دانشگاه رشته/ گرایش مقطع
فردوسی مشهد روانشناسی کودکان استثنایی کارشناسی
بررسی میزان همبستگی میان رضایتمندی از زندگی با موفقیت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
فردوسی مشهد روانشناسی شناختی کارشناسی ارشد
مقایسه کارکردهای شناختی در میان افراد مبتلا به اختلال وسواسی جبری احتکار و سایر افراد بهنجار
فردوسی مشهد روانشناسی دکتری تخصصی
بررسی نیم رخ شناختی،رفتاری، هیجانی و عصب شناختی در نشانگان وسواس جبری:مقایسه درمان فراتشخیصی یکپارچه با و بدونtDCS
دانشگاه علوم پزشکی پزشکی روان - تنی پسا دکتری
تبیین نیمرخ دردهای مزمن بر اساس شاخص‌های شناختی، هیجانی و عصب روانشناختی در افراد مبتلا به دردهای مزمن

ردیف مقطع عنوان دانشگاه تعداد واحد
۱ دکتری تخصصی رساله های دانشجویی جامعه المصطفی العالمیه ۱۰ واحد
۲ کارشناس ارشد پایان نامه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ۲۰ واحد
۳ کارشناسی پژوهش های عملی انفرادی دانشگاه امام رضا(ع) ۲۰ واحد

ردیف عنوان درس واحدها دانشگاه
۱روانشناسی اصلاح رفتار۲دانشگاه فردوسی مشهد
۲تاریخچه و مکاتب۲دانشگاه فردوسی مشهد
۳مهارت های زندگی۲دانشگاه فردوسی مشهد
۴روانشناسی صنعتی و سازمانی۲دانشگاه فردوسی مشهد
۵روانشناسی عمومی۲دانشگاه فردوسی مشهد
۶روانشناسی تربیتی۲دانشگاه فرهنگیان
۷اصلاح و تغییر رفتار۶دانشگاه فرهنگیان
۸روانشناسی تربیتی۱۲دانشگاه فرهنگیان
۹کارورزی( راهنمای معلمی)۱۲دانشگاه فرهنگیان
۱۰روانشناسی اعتیاد۴دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
۱۱آسیب شناسی روانی۲دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
۱۲روانشناسی فیزیولوژیک۲دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
۱۳آزمون های روانشناختی۴دانشگاه امام رضا(ع)
۱۴انگیزش و هیجان۸دانشگاه امام رضا(ع)
۱۵احساس و ادراک۸دانشگاه امام رضا(ع)
۱۶روانشناسی شناختی۱۰دانشگاه امام رضا(ع)
۱۷روانشناسی فیزیولوژیک۱۴دانشگاه امام رضا(ع)
۱۸روانشناسی شناختی۸دانشگاه خیام

ردیف عنوان ترجمه - تالیف ناشر سال انتشار
۱مهارت مثبت اندیشی، هنر اجتناب از تفکر منفیترجمهانتشارات ضریح آفتاب،مشهد۱۳۹۳
۲توانبخشی شناختی برای ارتقا عملکردترجمهانشارات رشد فرهنگ، تهران۱۳۹۶
۳طرحواره‌درمانی و ذهن‌آگاهی: کاربرد عملیترجمهانتشارات آثار معاصر، تهران۱۳۹۸
۴سالمندی فعال و فعالیت جسمانی؛ رهنودها و تمریناتترجمهانتشارات ایران، تهران۱۳۹۹
۵شناخت ( جلد اول)( جلد دوم)ترجمهانتشارات ارسطو، تهران۱۴۰۰
۶کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهیترجمهانتشارات چاپ و نشر ایران۱۴۰۰
۷پرسش از پرسشتالیفانتشارات چشم انداز قطب۱۴۰۰
۸یکپارچه سازی هیجانات و شناخت در طول عمرترجمهانتشارات ارجمند۱۴۰۲
۹درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد غنی شده با شفقتتالیفانتشارات ارسطو۱۴۰۴
۱۰باروری و بارداری از دیدگاه روانشناسیتالیفانتشارات ارسطو۱۴۰۴

ردیف عنوان محل انتشار دوره سال انتشار
۱طرح واره های ناسازگار اولیه و رضایتمندی زناشویی در دانشجویانسمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویانهفتمین دوره۱۳۹۳
۲بررسی راهبردهای حل مساله با اضطراب، استرس و افسردگیهمایش سراسری روانشناسی سلامت ایراناولین دوره۱۳۹۳
۳بررسی رابطه باورهای فراشناختی با علائم افسردگی ، اضطرابهمایش سراسری روانشناسی سلامت ایراناولین دوره۱۳۹۳

ردیف عنوان محل انتشار دوره سال انتشار
۱بررسی اثر بخشی گروه درمانی شناختی مبتنی بر حضور ذهن(MBCT) برکاهش افسردگی و افزایش کیفیت زندگی زنان دارای شوهر معتادکنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانینخستین دوره۲۰۱۵
۲اثر بخشی تحریک مستقیم جمجمه ای(TDCS) و درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد(ACT) بر روی کاهش اختلال اضطراب اجتماعیکنگره بین المللی دانش اعتیادنهمین دوره۲۰۱۵
۳اثربخشی گروه درمانی تحلیل رفتار متقابل بر کاهش پرخاشگری زوجین دارای همسر معتادکنگره بین المللی علوم رفتاریدومین دوره۲۰۱۵
۴بررسی رابطه هوش معنوی با سازه شخصیت در نمونه دانشجویانکنفرانس بین المللی روانشناسی و تعلیمسومین دوره۲۰۱۹
۵بررسی تفاوت کودکان دچار نقایص توجه و بیش فعالی و نمونه غیر بالینی در رفتارعبور از خیابانکنفرانس بین المللی امنیت تردد و شبیه سازینخستین دوره۲۰۱۹

ردیف عنوان محل انتشار دوره سال انتشار
۱مقایسه کارکردهای خانوادگی بیماران اختلال خوردوخوراک با افراد سالم براساس مدل مک مستر
DOI: 20.1001.1.23222840.1397.8.0.107.2
مجله مطالعات ناتوانیدوره پنجاه وهشت ،شماره هشتم۱۳۹۷
۲بررسی رابطه بین معنای زندگی باسلامت جسمانی زوجهای متقاضی طلاق توافقی: نقش میانجی خردمندی
ISSN: 2322-3065
فصلنامه خانواده و بهداشتدوره نهم، شماره اول۱۳۹۸
۳اثربخشی گروه درمانی شناختی مبتنی بر حضور ذهن برکاهش افسردگی و افزایش کیفیت زندگی زنان دارای شوهر معتاد
DOI: 20.1001.1.22285105.2019.9.4.7.6
مجله دانشگاه علوم پزشکی فساسال نهم؛ شماره چهارم۱۳۹۸
۴مقایسه کنش های اجرایی در افراد مبتلا به اختلال احتکار و نمونه بهنجار
DOI: 10.30473/SC.2022.51059.2488
مجله شناخت اجتماعیدوره دهم؛ شماره دوم۱۴۰۰
۵نیمرخ عصب روانشناختی اختلال وسواس فکری جبری: یافته‌های حاصل از مدل‌سازی معادلات ساختاریمجله مطالعات روانشناختی نوجوان و جواندوره سوم, شماره دوم۱۴۰۱
۶مقایسه سبک های یادگیری و راهبردهای انگیزشی و خود تنظیمی در دانشجویان استعداد درخشان و عادی
DOI: 10.22038/MJMS.2022.21431
مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهددوره شصت و پنجم۱۴۰۱
۷بررسی اثربخشی تعامل انسان-رباتیک بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسممجله مطالعات ناتوانیدوره هفتاد و یکم، شماره سیزدهم۱۴۰۲
۸اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد غنی شده با شفقت بر تشویش، نشخوار ذهنی و اختلالات خواب در ریتم شبانه روزی نوجوانان دختر دارای اختلال اضطراب فراگیرفصلنامه روانشناسی تجربی و شناختیدوره اول،شماره دو۱۴۰۳

Q YEAR INSTITUTE JOURNAL ISSUE
Q1
H-INDEX: 63
۲۰۲۱ National library of medicine springer Child psychiatry development of human Road-Crossing Behavior in Complex Traffic Situations: A Comparison of Children With and Without ADHD
DOI: 10.1007/s10578-021-01200-y

Q YEAR VOLUME JOURNAL ISSUE
Q2۲۰۲۰Volume 12, Issue 4International journal of pharmaceutical researchThe Effect of Problem Solving Therapy on Reducing Negative Emotions in Elderly with Prolonged Grief Disorder (PGD)
DOI: 10.17051/ilkonline.2021.06.007
Q2۲۰۲۲Vol. 6, No. 2, 4123 – 4131Journal of Positive School PsychologyMarital infidelity and Betrayal Experiences: The Role of executive functions and Religious Coping Strategies in Predicting Divorce of Women
Q3۲۰۲۱Vol 20 (Issue 4): pp. 3039-3047Elementary Education Online (EEO) journalThe Capacity of emotional visual and verbal working memory in cancer patients with PTSD
DOI: 10.17051/ilkonline.2021.06.007
Q3۲۰۲۱Vol 20 (Issue 4): pp. 3039-3047Elementary Education Online (EEO) journalTrans direct cranial stimulation; tempro- parietal junction (rTPJ) role in visuospatial perception , perspective taking, and mind reading
DOI: 10.17051/ilkonline.2021.04.347
Q3۲۰۲۱Vol 20 (Issue 3): pp. 2388-2397Elementary Education Online (EEO) journalRelational coping strategies in mothers suffering chronic illness
DOI: 10.17051/ilkonline.2021.03.275
Q4۲۰۲۱58(3): 4471-4479Psychology and education journaLComparison of effectiveness of mindfulness therapy and problem-solving therapy (PST) in manner of badle & lanx method on executive functions and emotional regulation positive strategies of soldiers in Imam Reza Northeast air defense
Q4۲۰۲۱58(4): 4650-4655Psychology And Education JournalStandardization of a Short-Form of the Metacognition Questionnaire (MCQ-30) in Students
Q4۲۰۲۱58(2): 11738-11745psychology and education journalA comparison study: Psychological well-being and depression in Iranian and Indian college students
Q4۲۰۲۲Vol.37, No.3journal of special EducationMindfulness-based cognitive therapy: Effectiveness of Mindfulness-Based Cognitive Therapy (MBCT)Group in Decreasing mood disorders and Increasing Quality of Life in Women with Addicted Husbands
Q4۲۰۲۲Vol.37, No.3, 2022International Journal Of Special EducationClinical Neuropsychology Review: Post-Traumatic Stress Disorderand Role of Frontal EEG Asymmetry
Q4۲۰۲۲59(2), 723 - 730 ISSN 1553 – 6939Psychology And EducationExplaining Model of Questioning Spirit Prediction Based on Emotional Intelligence and Cognitive and Emotional Indicators

ردیف سال محل برگزاری عنوان
۱۱۳۹۵مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه فردوسی مشهددوره آموزشی " ابزارهای تکنولوژیک علوم شناختی در تشخیص و درمان اختلالات روانی"
۲۱۳۹۶کالج دانشگاه فردوسی مشهدکارگاه تخصصی "روان درمانی مثبت نگر با تاکید بر جنبه های مغز و شناخت"
۳۱۳۹۷دانشگاه فردوسی مشهدکارگاه آموزش" نرم افزار ENDNOTE ؛ مدیریت اطلاعات و استنادهی در روند پژوهش"
۴۱۳۹۷مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه فردوسی مشهدکارگاه آموزشی و عملیاتی " پرورش و توانمندسازی عملکردهای مغز"
۵۱۳۹۷مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه فردوسی مشهدکارگاه جامع" آموزش ارزیابی اختلالات عصب-شناختی "
۶۱۳۹۷دانشگاه خلیج فارس، بوشهرکارگاه جامع "اصول و فنون ارزیابی و مداخلات توانبخشی شناختی "
۷۱۳۹۸مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضویدوره های متعدد آموزش ضمن خدمت" با محوریت روانشناسی در سازمان " ویژه کارکنان
۸۱۳۹۸ تا کنونبهزیستی خراسان رضویکارگاه جامع "آسیب شناسی روانی بر اساس دستنامه جامع تشخیصی اختلالات روانپزشکی
۹۱۴۰۱ تا کنونبهزیستی خراسان رضویدوره آموزشی تخصصی "اصول و فنون مصاحبه بالینی در روان درمانی"
۱۰۱۴۰۱دانشگاه فرهنگیان، خراسان رضویدوره های تخصصی روانشناسی مهارت افزایی ویژه "فرهنگیان بدو خدمت "
۱۱۱۴۰۲ تا کنونبهزیستی خراسان رضویدوره سوپرویژنی" مداخلات روانشناختی در پزشکی روان تنی و روان درمانی"
۱۲۱۴۰۳حوزه علمیه خراسان رضویدوره جامع آموزش مهارت های زندگی به طلاب نخبه
۱۳۱۴۰۳اداره کل بهزیستی استان هرمزگانتوانمندسازی والدین در رویارویی با چالشهای دوره نوجوانی در عصر تحول
۱۴۱۴۰۳دانشگاه شهید بهشتی تهراندوره جامع تربیت روانشناس مدرسه و مشاور تحصیلی-اختلالات خلقی دانش اموزان
۱۵۱۴۰۳دانشگاه شهید بهشتی تهراناسیب شناسی روانی ومصاحبه تشخیصی با محوریت اختلالات دوران نوجوانی
۱۶۱۴۰۴دانشگاه شهید بهشتی تهراندوره جامع تربیت درمانگر نوجوان-درمان براساس رویکرد فراتشخیصی یکپارچه نگر
۱۷۱۴۰۴مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهرانپرورش و توانمندسازی عملکردهای مغز
۱۸۱۴۰۳-۱۴۰۴وبینار استانی و کشوری - گروه آموزشی مشاوره اداره کل آپ خراسان رضویگام به گام آرامش در امتحانات، اعتیاد دانش آموزان به فضای مجازی، تنظیم هیجانات در دانش آموزان، ایستاده در غبار – تاب آوری در شرایط بحران
۱۹۱۴۰۴وبینار کشوری - اداره اولیا و مربیان اپ خراسان رضویادراک حقیقی جهاد و مقاومت در عصر جنگ شناختی

ردیف از سال تا سال عنوان
۱۱۴۰۳۱۴۰۴پژوهشگر برتر استان خراسان رضوی( کسب مقام اول پژوهش در استان خراسان رضوی)
۲۱۴۰۳۱۴۰۴بنیانگذاری و مدیریت کلینیک منتخب سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خراسان رضوی درارائه خدمات روانشناختی عام المنفعه
۳۱۴۰۲۱۴۰۲نامزد تایید صلاحیت شده چهارمین دوره انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ج.ا.ا
۴۱۴۰۰۱۴۰۱برگزیده بنیاد ملی نخبگان در طرح های مختلف کشوری
۵۱۳۹۵۱۴۰۱-
۶۱۳۹۳۱۳۹۴برگزیده بنیاد ملی نخبگان در طرح تخصیص راتبه تحصیلی
۷۱۳۹۳۱۳۹۴دانشجو برگزیده دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه فردوسی مشهد( دستیاری پژوهشی)
۸۱۳۸۹۱۳۹۳دانشجو نمونه دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد – سه دوره
۹۱۳۹۴۱۳۹۵موسس و بنیان گذار انجمن علوم شناختی دانشگاه فردوسی مشهد
۱۰۱۳۹۸تا کنونکارشناس تخصصی سازمان صدا و سیما- استان خراسان رضوی
(برنامه ها: خونه به خونه، دانش و دانش وران، با نخبگان، هیج جا خونه نمی شه)

ردیف عنوان محل خدمت از سال تا سال
۱دبیر هیات اندیشه ورز فرهنگی و اجتماعی اتباع خارجه خراسان رضویبنیاد ملی نخبگان۱۴۰۲۱۴۰۳
۲موسس و مسول فنی مرکز جامع خدمات روانشناسی و مشاوره فرهیختگاناستان خراسان رضوی، مشهد۱۴۰۲تا کنون
۳معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی وارستگانوزارت بهداشت و درمان۱۴۰۱۱۴۰۲
۴مدیر کلینیک کودک آتیه درخشان ذهن( بزرگترین مرکز نوروساینس خاورمیانه)استان تهران۱۳۹۹۱۴۰۰
۵مدیر مسئول کلینیک تخصصی مشاوره آستان مهر رضویآستان قدس رضوی۱۳۹۷۱۳۹۹
۶مدیر عامل شرکت پیشگامان علوم شناختی ایرانیان دانادانشگاه فردوسی مشهد۱۳۹۷۱۴۰۴
۷عضو گروه بازرسی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایراناستان خراسان رضوی۱۳۹۶۱۳۹۸
۸استاد مشاور انجمن علمی دانشجویی گروه روانشناسیدانشگاه بین المللی امام رضا(ع)۱۳۹۷۱۳۹۹
۹مدیر مسئول نشریه علمی – دانشجویی روان پژوهان جواندانشگاه بین المللی امام رضا(ع)۱۳۹۸۱۳۹۹
۱۰مدیر داخلی مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره امیناستان خراسان رضوی۱۳۹۵۱۳۹۷
۱۱عضو هیات داوران مجله علمی – پژوهشی روانشناسی بالینی و مشاورهدانشگاه فردوسی مشهد۱۳۹۷۱۴۰۴
۱۲دبیر انجمن علوم شناختی دانشگاه فردوسی مشهددانشگاه فردوسی مشهد۱۳۹۴۱۳۹۶
۱۳مشاور مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری (روزنامه) شهرآراسازمان شهرداری مشهد۱۳۹۳۱۳۹۴