مشهد، بین معلم ۸ و ۱۰، جنب برج آبشار، پلاک ۱۹۶
گزارش جامع از فعالیتهای علمی، پژوهشی و حرفهای
این بخش نمایی جامع از مسیر علمی و حرفهای ارائه میدهد؛ مسیری که با تحصیلات دانشگاهی و فعالیتهای آموزشی آغاز شده و در ادامه با تدریس در مقاطع مختلف، مشارکت در راهنمایی پایاننامهها و رسالههای دانشجویی، و همکاری در پروژههای پژوهشی دانشگاهی گسترش یافته است. بخش قابلتوجهی از این سوابق به ارائه دورههای آموزشی تخصصی، انتشار آثار مکتوب از جمله کتابهای تألیفی و ترجمهشده، و مشارکت فعال در ارائه مقالات در همایشهای داخلی و بینالمللی مربوط میشود. همچنین نتایج پژوهشها در نشریات معتبر علمی–پژوهشی منتشر شدهاند که نشاندهنده استمرار فعالیت جدی در حوزه پژوهش است. در کنار اینها، افتخارات علمی، دریافت بورسها و نیز مسئولیتهای اجرایی و ستادی در ساختارهای دانشگاهی و سازمانی، بخش دیگری از تجربه حرفهای را تشکیل میدهد که تصویر دقیقتری از فعالیتهای علمی و کاری ارائه میکند.
| دانشگاه | رشته/ گرایش | مقطع |
|---|---|---|
| فردوسی مشهد | روانشناسی کودکان استثنایی | کارشناسی |
| بررسی میزان همبستگی میان رضایتمندی از زندگی با موفقیت تحصیلی در میان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد | ||
| فردوسی مشهد | روانشناسی شناختی | کارشناسی ارشد |
| مقایسه کارکردهای شناختی در میان افراد مبتلا به اختلال وسواسی جبری احتکار و سایر افراد بهنجار | ||
| فردوسی مشهد | روانشناسی | دکتری تخصصی |
| بررسی نیم رخ شناختی،رفتاری، هیجانی و عصب شناختی در نشانگان وسواس جبری:مقایسه درمان فراتشخیصی یکپارچه با و بدونtDCS | ||
| دانشگاه علوم پزشکی | پزشکی روان - تنی | پسا دکتری |
| تبیین نیمرخ دردهای مزمن بر اساس شاخصهای شناختی، هیجانی و عصب روانشناختی در افراد مبتلا به دردهای مزمن | ||
| ردیف | مقطع | عنوان | دانشگاه | تعداد واحد |
|---|---|---|---|---|
| ۱ | دکتری تخصصی | رساله های دانشجویی | جامعه المصطفی العالمیه | ۱۰ واحد |
| ۲ | کارشناس ارشد | پایان نامه های دانشجویی | دانشگاه آزاد اسلامی | ۲۰ واحد |
| ۳ | کارشناسی | پژوهش های عملی انفرادی | دانشگاه امام رضا(ع) | ۲۰ واحد |
| ردیف | عنوان درس | واحدها | دانشگاه |
|---|---|---|---|
| ۱ | روانشناسی اصلاح رفتار | ۲ | دانشگاه فردوسی مشهد |
| ۲ | تاریخچه و مکاتب | ۲ | دانشگاه فردوسی مشهد |
| ۳ | مهارت های زندگی | ۲ | دانشگاه فردوسی مشهد |
| ۴ | روانشناسی صنعتی و سازمانی | ۲ | دانشگاه فردوسی مشهد |
| ۵ | روانشناسی عمومی | ۲ | دانشگاه فردوسی مشهد |
| ۶ | روانشناسی تربیتی | ۲ | دانشگاه فرهنگیان |
| ۷ | اصلاح و تغییر رفتار | ۶ | دانشگاه فرهنگیان |
| ۸ | روانشناسی تربیتی | ۱۲ | دانشگاه فرهنگیان |
| ۹ | کارورزی( راهنمای معلمی) | ۱۲ | دانشگاه فرهنگیان |
| ۱۰ | روانشناسی اعتیاد | ۴ | دانشگاه آزاد اسلامی مشهد |
| ۱۱ | آسیب شناسی روانی | ۲ | دانشگاه آزاد اسلامی مشهد |
| ۱۲ | روانشناسی فیزیولوژیک | ۲ | دانشگاه آزاد اسلامی مشهد |
| ۱۳ | آزمون های روانشناختی | ۴ | دانشگاه امام رضا(ع) |
| ۱۴ | انگیزش و هیجان | ۸ | دانشگاه امام رضا(ع) |
| ۱۵ | احساس و ادراک | ۸ | دانشگاه امام رضا(ع) |
| ۱۶ | روانشناسی شناختی | ۱۰ | دانشگاه امام رضا(ع) |
| ۱۷ | روانشناسی فیزیولوژیک | ۱۴ | دانشگاه امام رضا(ع) |
| ۱۸ | روانشناسی شناختی | ۸ | دانشگاه خیام |
| ردیف | عنوان | ترجمه - تالیف | ناشر | سال انتشار |
|---|---|---|---|---|
| ۱ | مهارت مثبت اندیشی، هنر اجتناب از تفکر منفی | ترجمه | انتشارات ضریح آفتاب،مشهد | ۱۳۹۳ |
| ۲ | توانبخشی شناختی برای ارتقا عملکرد | ترجمه | انشارات رشد فرهنگ، تهران | ۱۳۹۶ |
| ۳ | طرحوارهدرمانی و ذهنآگاهی: کاربرد عملی | ترجمه | انتشارات آثار معاصر، تهران | ۱۳۹۸ |
| ۴ | سالمندی فعال و فعالیت جسمانی؛ رهنودها و تمرینات | ترجمه | انتشارات ایران، تهران | ۱۳۹۹ |
| ۵ | شناخت ( جلد اول)( جلد دوم) | ترجمه | انتشارات ارسطو، تهران | ۱۴۰۰ |
| ۶ | کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی | ترجمه | انتشارات چاپ و نشر ایران | ۱۴۰۰ |
| ۷ | پرسش از پرسش | تالیف | انتشارات چشم انداز قطب | ۱۴۰۰ |
| ۸ | یکپارچه سازی هیجانات و شناخت در طول عمر | ترجمه | انتشارات ارجمند | ۱۴۰۲ |
| ۹ | درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد غنی شده با شفقت | تالیف | انتشارات ارسطو | ۱۴۰۴ |
| ۱۰ | باروری و بارداری از دیدگاه روانشناسی | تالیف | انتشارات ارسطو | ۱۴۰۴ |
| ردیف | عنوان | محل انتشار | دوره | سال انتشار |
|---|---|---|---|---|
| ۱ | طرح واره های ناسازگار اولیه و رضایتمندی زناشویی در دانشجویان | سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان | هفتمین دوره | ۱۳۹۳ |
| ۲ | بررسی راهبردهای حل مساله با اضطراب، استرس و افسردگی | همایش سراسری روانشناسی سلامت ایران | اولین دوره | ۱۳۹۳ |
| ۳ | بررسی رابطه باورهای فراشناختی با علائم افسردگی ، اضطراب | همایش سراسری روانشناسی سلامت ایران | اولین دوره | ۱۳۹۳ |
| ردیف | عنوان | محل انتشار | دوره | سال انتشار |
|---|---|---|---|---|
| ۱ | بررسی اثر بخشی گروه درمانی شناختی مبتنی بر حضور ذهن(MBCT) برکاهش افسردگی و افزایش کیفیت زندگی زنان دارای شوهر معتاد | کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی | نخستین دوره | ۲۰۱۵ |
| ۲ | اثر بخشی تحریک مستقیم جمجمه ای(TDCS) و درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد(ACT) بر روی کاهش اختلال اضطراب اجتماعی | کنگره بین المللی دانش اعتیاد | نهمین دوره | ۲۰۱۵ |
| ۳ | اثربخشی گروه درمانی تحلیل رفتار متقابل بر کاهش پرخاشگری زوجین دارای همسر معتاد | کنگره بین المللی علوم رفتاری | دومین دوره | ۲۰۱۵ |
| ۴ | بررسی رابطه هوش معنوی با سازه شخصیت در نمونه دانشجویان | کنفرانس بین المللی روانشناسی و تعلیم | سومین دوره | ۲۰۱۹ |
| ۵ | بررسی تفاوت کودکان دچار نقایص توجه و بیش فعالی و نمونه غیر بالینی در رفتارعبور از خیابان | کنفرانس بین المللی امنیت تردد و شبیه سازی | نخستین دوره | ۲۰۱۹ |
| ردیف | عنوان | محل انتشار | دوره | سال انتشار |
|---|---|---|---|---|
| ۱ | مقایسه کارکردهای خانوادگی بیماران اختلال خوردوخوراک با افراد سالم براساس مدل مک مستر DOI: 20.1001.1.23222840.1397.8.0.107.2 | مجله مطالعات ناتوانی | دوره پنجاه وهشت ،شماره هشتم | ۱۳۹۷ |
| ۲ | بررسی رابطه بین معنای زندگی باسلامت جسمانی زوجهای متقاضی طلاق توافقی: نقش میانجی خردمندی ISSN: 2322-3065 | فصلنامه خانواده و بهداشت | دوره نهم، شماره اول | ۱۳۹۸ |
| ۳ | اثربخشی گروه درمانی شناختی مبتنی بر حضور ذهن برکاهش افسردگی و افزایش کیفیت زندگی زنان دارای شوهر معتاد DOI: 20.1001.1.22285105.2019.9.4.7.6 | مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا | سال نهم؛ شماره چهارم | ۱۳۹۸ |
| ۴ | مقایسه کنش های اجرایی در افراد مبتلا به اختلال احتکار و نمونه بهنجار DOI: 10.30473/SC.2022.51059.2488 | مجله شناخت اجتماعی | دوره دهم؛ شماره دوم | ۱۴۰۰ |
| ۵ | نیمرخ عصب روانشناختی اختلال وسواس فکری جبری: یافتههای حاصل از مدلسازی معادلات ساختاری | مجله مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان | دوره سوم, شماره دوم | ۱۴۰۱ |
| ۶ | مقایسه سبک های یادگیری و راهبردهای انگیزشی و خود تنظیمی در دانشجویان استعداد درخشان و عادی DOI: 10.22038/MJMS.2022.21431 | مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد | دوره شصت و پنجم | ۱۴۰۱ |
| ۷ | بررسی اثربخشی تعامل انسان-رباتیک بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم | مجله مطالعات ناتوانی | دوره هفتاد و یکم، شماره سیزدهم | ۱۴۰۲ |
| ۸ | اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد غنی شده با شفقت بر تشویش، نشخوار ذهنی و اختلالات خواب در ریتم شبانه روزی نوجوانان دختر دارای اختلال اضطراب فراگیر | فصلنامه روانشناسی تجربی و شناختی | دوره اول،شماره دو | ۱۴۰۳ |
| Q | YEAR | INSTITUTE | JOURNAL | ISSUE |
|---|---|---|---|---|
| Q1 H-INDEX: 63 |
۲۰۲۱ | National library of medicine springer | Child psychiatry development of human | Road-Crossing Behavior in Complex Traffic Situations: A Comparison of Children With and Without ADHD DOI: 10.1007/s10578-021-01200-y |
| Q | YEAR | VOLUME | JOURNAL | ISSUE |
|---|---|---|---|---|
| Q2 | ۲۰۲۰ | Volume 12, Issue 4 | International journal of pharmaceutical research | The Effect of Problem Solving Therapy on Reducing Negative Emotions in Elderly with Prolonged Grief Disorder (PGD) DOI: 10.17051/ilkonline.2021.06.007 |
| Q2 | ۲۰۲۲ | Vol. 6, No. 2, 4123 – 4131 | Journal of Positive School Psychology | Marital infidelity and Betrayal Experiences: The Role of executive functions and Religious Coping Strategies in Predicting Divorce of Women |
| Q3 | ۲۰۲۱ | Vol 20 (Issue 4): pp. 3039-3047 | Elementary Education Online (EEO) journal | The Capacity of emotional visual and verbal working memory in cancer patients with PTSD DOI: 10.17051/ilkonline.2021.06.007 |
| Q3 | ۲۰۲۱ | Vol 20 (Issue 4): pp. 3039-3047 | Elementary Education Online (EEO) journal | Trans direct cranial stimulation; tempro- parietal junction (rTPJ) role in visuospatial perception , perspective taking, and mind reading DOI: 10.17051/ilkonline.2021.04.347 |
| Q3 | ۲۰۲۱ | Vol 20 (Issue 3): pp. 2388-2397 | Elementary Education Online (EEO) journal | Relational coping strategies in mothers suffering chronic illness DOI: 10.17051/ilkonline.2021.03.275 |
| Q4 | ۲۰۲۱ | 58(3): 4471-4479 | Psychology and education journaL | Comparison of effectiveness of mindfulness therapy and problem-solving therapy (PST) in manner of badle & lanx method on executive functions and emotional regulation positive strategies of soldiers in Imam Reza Northeast air defense |
| Q4 | ۲۰۲۱ | 58(4): 4650-4655 | Psychology And Education Journal | Standardization of a Short-Form of the Metacognition Questionnaire (MCQ-30) in Students |
| Q4 | ۲۰۲۱ | 58(2): 11738-11745 | psychology and education journal | A comparison study: Psychological well-being and depression in Iranian and Indian college students |
| Q4 | ۲۰۲۲ | Vol.37, No.3 | journal of special Education | Mindfulness-based cognitive therapy: Effectiveness of Mindfulness-Based Cognitive Therapy (MBCT)Group in Decreasing mood disorders and Increasing Quality of Life in Women with Addicted Husbands |
| Q4 | ۲۰۲۲ | Vol.37, No.3, 2022 | International Journal Of Special Education | Clinical Neuropsychology Review: Post-Traumatic Stress Disorderand Role of Frontal EEG Asymmetry |
| Q4 | ۲۰۲۲ | 59(2), 723 - 730 ISSN 1553 – 6939 | Psychology And Education | Explaining Model of Questioning Spirit Prediction Based on Emotional Intelligence and Cognitive and Emotional Indicators |
| ردیف | سال | محل برگزاری | عنوان |
|---|---|---|---|
| ۱ | ۱۳۹۵ | مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه فردوسی مشهد | دوره آموزشی " ابزارهای تکنولوژیک علوم شناختی در تشخیص و درمان اختلالات روانی" |
| ۲ | ۱۳۹۶ | کالج دانشگاه فردوسی مشهد | کارگاه تخصصی "روان درمانی مثبت نگر با تاکید بر جنبه های مغز و شناخت" |
| ۳ | ۱۳۹۷ | دانشگاه فردوسی مشهد | کارگاه آموزش" نرم افزار ENDNOTE ؛ مدیریت اطلاعات و استنادهی در روند پژوهش" |
| ۴ | ۱۳۹۷ | مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه فردوسی مشهد | کارگاه آموزشی و عملیاتی " پرورش و توانمندسازی عملکردهای مغز" |
| ۵ | ۱۳۹۷ | مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه فردوسی مشهد | کارگاه جامع" آموزش ارزیابی اختلالات عصب-شناختی " |
| ۶ | ۱۳۹۷ | دانشگاه خلیج فارس، بوشهر | کارگاه جامع "اصول و فنون ارزیابی و مداخلات توانبخشی شناختی " |
| ۷ | ۱۳۹۸ | مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی | دوره های متعدد آموزش ضمن خدمت" با محوریت روانشناسی در سازمان " ویژه کارکنان |
| ۸ | ۱۳۹۸ تا کنون | بهزیستی خراسان رضوی | کارگاه جامع "آسیب شناسی روانی بر اساس دستنامه جامع تشخیصی اختلالات روانپزشکی |
| ۹ | ۱۴۰۱ تا کنون | بهزیستی خراسان رضوی | دوره آموزشی تخصصی "اصول و فنون مصاحبه بالینی در روان درمانی" |
| ۱۰ | ۱۴۰۱ | دانشگاه فرهنگیان، خراسان رضوی | دوره های تخصصی روانشناسی مهارت افزایی ویژه "فرهنگیان بدو خدمت " |
| ۱۱ | ۱۴۰۲ تا کنون | بهزیستی خراسان رضوی | دوره سوپرویژنی" مداخلات روانشناختی در پزشکی روان تنی و روان درمانی" |
| ۱۲ | ۱۴۰۳ | حوزه علمیه خراسان رضوی | دوره جامع آموزش مهارت های زندگی به طلاب نخبه |
| ۱۳ | ۱۴۰۳ | اداره کل بهزیستی استان هرمزگان | توانمندسازی والدین در رویارویی با چالشهای دوره نوجوانی در عصر تحول |
| ۱۴ | ۱۴۰۳ | دانشگاه شهید بهشتی تهران | دوره جامع تربیت روانشناس مدرسه و مشاور تحصیلی-اختلالات خلقی دانش اموزان |
| ۱۵ | ۱۴۰۳ | دانشگاه شهید بهشتی تهران | اسیب شناسی روانی ومصاحبه تشخیصی با محوریت اختلالات دوران نوجوانی |
| ۱۶ | ۱۴۰۴ | دانشگاه شهید بهشتی تهران | دوره جامع تربیت درمانگر نوجوان-درمان براساس رویکرد فراتشخیصی یکپارچه نگر |
| ۱۷ | ۱۴۰۴ | مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران | پرورش و توانمندسازی عملکردهای مغز |
| ۱۸ | ۱۴۰۳-۱۴۰۴ | وبینار استانی و کشوری - گروه آموزشی مشاوره اداره کل آپ خراسان رضوی | گام به گام آرامش در امتحانات، اعتیاد دانش آموزان به فضای مجازی، تنظیم هیجانات در دانش آموزان، ایستاده در غبار – تاب آوری در شرایط بحران |
| ۱۹ | ۱۴۰۴ | وبینار کشوری - اداره اولیا و مربیان اپ خراسان رضوی | ادراک حقیقی جهاد و مقاومت در عصر جنگ شناختی |
| ردیف | از سال | تا سال | عنوان |
|---|---|---|---|
| ۱ | ۱۴۰۳ | ۱۴۰۴ | پژوهشگر برتر استان خراسان رضوی( کسب مقام اول پژوهش در استان خراسان رضوی) |
| ۲ | ۱۴۰۳ | ۱۴۰۴ | بنیانگذاری و مدیریت کلینیک منتخب سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خراسان رضوی درارائه خدمات روانشناختی عام المنفعه |
| ۳ | ۱۴۰۲ | ۱۴۰۲ | نامزد تایید صلاحیت شده چهارمین دوره انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ج.ا.ا |
| ۴ | ۱۴۰۰ | ۱۴۰۱ | برگزیده بنیاد ملی نخبگان در طرح های مختلف کشوری |
| ۵ | ۱۳۹۵ | ۱۴۰۱ | - |
| ۶ | ۱۳۹۳ | ۱۳۹۴ | برگزیده بنیاد ملی نخبگان در طرح تخصیص راتبه تحصیلی |
| ۷ | ۱۳۹۳ | ۱۳۹۴ | دانشجو برگزیده دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه فردوسی مشهد( دستیاری پژوهشی) |
| ۸ | ۱۳۸۹ | ۱۳۹۳ | دانشجو نمونه دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد – سه دوره |
| ۹ | ۱۳۹۴ | ۱۳۹۵ | موسس و بنیان گذار انجمن علوم شناختی دانشگاه فردوسی مشهد |
| ۱۰ | ۱۳۹۸ | تا کنون | کارشناس تخصصی سازمان صدا و سیما- استان خراسان رضوی (برنامه ها: خونه به خونه، دانش و دانش وران، با نخبگان، هیج جا خونه نمی شه) |
| ردیف | عنوان | محل خدمت | از سال | تا سال |
|---|---|---|---|---|
| ۱ | دبیر هیات اندیشه ورز فرهنگی و اجتماعی اتباع خارجه خراسان رضوی | بنیاد ملی نخبگان | ۱۴۰۲ | ۱۴۰۳ |
| ۲ | موسس و مسول فنی مرکز جامع خدمات روانشناسی و مشاوره فرهیختگان | استان خراسان رضوی، مشهد | ۱۴۰۲ | تا کنون |
| ۳ | معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی وارستگان | وزارت بهداشت و درمان | ۱۴۰۱ | ۱۴۰۲ |
| ۴ | مدیر کلینیک کودک آتیه درخشان ذهن( بزرگترین مرکز نوروساینس خاورمیانه) | استان تهران | ۱۳۹۹ | ۱۴۰۰ |
| ۵ | مدیر مسئول کلینیک تخصصی مشاوره آستان مهر رضوی | آستان قدس رضوی | ۱۳۹۷ | ۱۳۹۹ |
| ۶ | مدیر عامل شرکت پیشگامان علوم شناختی ایرانیان دانا | دانشگاه فردوسی مشهد | ۱۳۹۷ | ۱۴۰۴ |
| ۷ | عضو گروه بازرسی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران | استان خراسان رضوی | ۱۳۹۶ | ۱۳۹۸ |
| ۸ | استاد مشاور انجمن علمی دانشجویی گروه روانشناسی | دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) | ۱۳۹۷ | ۱۳۹۹ |
| ۹ | مدیر مسئول نشریه علمی – دانشجویی روان پژوهان جوان | دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) | ۱۳۹۸ | ۱۳۹۹ |
| ۱۰ | مدیر داخلی مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره امین | استان خراسان رضوی | ۱۳۹۵ | ۱۳۹۷ |
| ۱۱ | عضو هیات داوران مجله علمی – پژوهشی روانشناسی بالینی و مشاوره | دانشگاه فردوسی مشهد | ۱۳۹۷ | ۱۴۰۴ |
| ۱۲ | دبیر انجمن علوم شناختی دانشگاه فردوسی مشهد | دانشگاه فردوسی مشهد | ۱۳۹۴ | ۱۳۹۶ |
| ۱۳ | مشاور مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری (روزنامه) شهرآرا | سازمان شهرداری مشهد | ۱۳۹۳ | ۱۳۹۴ |
شماره تو وارد کن تا به صورت رایگان با یک مشاور حرفه ای صحبت کنی